Rakan Alam Maya

January 31, 2009

Perjalanan hidupku

Sejak dua tiga hari ni aku kurang sihat, kena demam selsema.Tapi aku gagahkan juga badan nie untuk buat kerja-kerja rumah dan kerja-kerja yang tertangguh. Entahlah.. balik dari kampung ari tu rasa badan sakit-sakit. Umar anak aku yang kecik pun kena selsema juga. Mungkin terkena jangkitan daripada kakak yang kebetulannya tak berapa sihat agaknya.Walaubagaimanapun aku tetap gembira dapat balik kampung meraikan hari bersejarah buat anak saudaraku Norhidayah dan pasangannya Ubai di hari persandingan mereka. Walaupun dalam kegembiraan kesedihan dan hiba tetap terasa maklumlah, kehilangan orang yang tersayang almarhumah Zaleha (ibu pengantin perempuan). Almarhumah adalah satu-satunya kakak yang paling rapat dan sangat memahami pendirian aku. Semasa hayatnya aku selalu berbincang dan mengadu masalah dengannya. Beliau sangat baik kerana jasanya terlalu banyak terhadap diri aku, Sebab itu aku terasa sangat akan kehilanggannya. Semoga Allah cucuri rahmat keatas rohnya 'Al-Fatihah' Amin.